الأحد، مارس 7

يوميات شاب كان طخين

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هبداء على طول با الكلام عن نفسى مش عشان انا حد يستحق الكلام عنة .ولكن عشان نفسى أساعد اى حد عاش حياتى ونفسة "ربنا يحية " من تانى عشان يعيش حياة الحمدلله أجمل وكلها تفائل ونظرة للمستقبل سبحان من أحياها من العدم وجعلنى هذا الأنسان الجديد حتى على نفسى

أسمى مش هيفرق مع حد
سنى 24 سنه
عشت منهم 23 سنه فى سجن أسمه سجن السمنة المفرطه دة غير سجن ابوزعبل او القناطر دة سجن العن


الهدف من المدونه
هقول انا عملت اية عشان أخس من 156كيلو الى 78 كيلو
هقول قد أيه نظرة المجتمع قاسية وبتخلى الأنسان المبتلى با السمنه أشبهه با الحيوان فى بعض الأوقات وفى بعض الأوقات أشبهه با الهلوان نتفرج عليه ونتضحك

هتكلم عن كل شىء وبأدق ادق التفاصيل خاصه فى الأكل والحالة المزاجيه وكيفية وضع الهدف والعمل على تحقيقة وكمان الصعوبات الابتواجة المقدم على عمليه التخسيس وكيفية التغلب عليها عن تجربة وليس عن علم
فقط اقدم نموزج وعلى من يريد العمل ان يسلك الطريق المناسب

فى النهايه هتضع صورى كامله منذ ان كنت بوزنى المبتلى بة وبعد ان رحمنى الله منه

كمان هتكلم عن كنت اية من سنة واحده وما تحقق لى فى هذة السنة من فضل الله


ان شاء الله هبداء من البوست القادم والله المستعان

هناك 8 تعليقات:

  1. طيب جميل انك خسيت :)

    عموما هتابع التجربه ... يمكن اعرف اتخن :D

    تحياتي

    ردحذف
  2. اول تعليق عندك في المدونه .... عايزه جايزه ..

    تحياتي

    ردحذف
  3. للاسف الناس بتحكم على غيرها بالمظهر
    مش ازمة سمنة او رفع انا كنت هعمل مدونة عن مشكلة القصيرين بس كبرت دماغى :)
    محدش مرتاح فى الدنيا دى ابدا
    كنت تخينة شوية وخسيت ولما خسيت الناس فضلت تقولى بقيتى زى العصايا مش هتقدر تريح الناس ابدا
    بس بجد عندك عزيمة ماشاء الله انك تخس كل ده
    باذن الله هتابع التجربة واكيد هنستفيد منها

    ردحذف
  4. للاسف الناس دلوقتى ليها المظاهر وبتحكم بالشكل
    مع ان ممكن انسان يكون جميل جدا ومن جوه وحش جدا وممكن العكس
    ربنا بينا رحيم
    ان شاء الله هتابع مدونتك

    ردحذف
  5. فعلا نظرة المجتمع بتبقى قاسية اوي

    بس انا شايفة ان السمنة مش سجن ومخيفة ومرعبة اوي الا لو في مشاكل صحية

    لكن لو على نظرة المجتمع طظ فيهم

    بداية جيدة وربنا يوفقك

    ردحذف
  6. الف شكر على تشجعيكم
    منورين المدونه
    وان شاء الله اقدر افيد لو حد محتاج افادة
    شكررررررررا

    ردحذف
  7. المشكله فعلا ان المجتمع اللي حولينا نظرته بتبقي قاسيه بعض الشيء

    ان شاء الله منتظرين تدوينتك القادمه

    ردحذف
  8. انتا باين عليك انسان عندك اصرار وعزيمة قوية زى بالظبط

    ردحذف